Danone introduce sistemul de etichetare Nutri-Score pe produsele sale de pe piața din România. Danonino, prima gamă din portofoliu.

Dezvoltat de oamenii de știință francezi, sistemul de etichetare Nutri-Score clasifică produsele alimentare pe baza principalilor nutrienți din alimente și le marchează prin culori: de la verde la roșu și cu litere de la A la E (4). Aceasta se găsește pe partea frontala a ambalajului ambalajului produselor și aduce informații suplimentare față de eticheta clasică cu valorile nutriționale (1)(2). Produsele marcate cu culoarea verde și literele A și B sunt alimentele pe care ar trebui să le consumăm mai des sau într-o cantitate mai mare, iar cele marcate cu culoarea roșie și literele D și E conțin acele componente care ar trebui limitate în alimentația zilnică (de ex. grăsimile saturate, zahărul, sarea), de aceea ar trebui consumate mai rar sau în cantitate mai mică(4).
Schema Nutri-Score se calculează pentru 100 g sau 100 ml de produs și nu pentru o porție. Acest lucru înseamnă că se evaluează întotdeauna aceeași cantitate de produs, existând totodată posibilitatea comparării directe a produselor între ele(5).

„Din ce în ce mai mulți oameni sunt interesați să adopte o dietă echilibrată, care să îi ajute să își mențină o stare de sănătate optimă. Dar, de multe ori, citirea etichetei unui produs nu este suficientă pentru a ne da seama care este de fapt valoarea nutritivă a acestuia. Implementarea Nutri-Score la scară largă ar putea remedia acest aspect, oferindu-le oamenilor o metodă simplă prin care să evalueze cât de potrivit este pentru ei fiecare produs în parte sau cât de des este indicat să îl consume. Din respect și grijă pentru consumatori, Danone a implementat deja acest sistem de etichetare pe produsele sale în mai multe țări. Ne arătăm deschis sprijinul pentru sistemul Nutri-Score, încurajăm adoptarea acestuia și în România iar implementarea treptată a acestuia pe produsele Danone reflectă angajamentul nostru de a promova o nutriție adecvată și alegeri în cunoștință de cauză,” declară Natalia Gelstein-Kiss, Director General Danone pentru România, Bulgaria și Țările Adriatice.

Sistemul de etichetare Nutri-Score funcționează deja în țări ca Franța, unde a fost creat și implementat, dar și în Belgia, Spania, Portugalia, Germania, Elveția, Olanda și Polonia.
Danone a îmbrățișat implementarea acestuia încă de la lansarea sa, etichetându-și astfel produsele sale lactate proaspete, inclusiv în țări în care Nutri-Score nu a fost încă adoptat la nivel național, ca Austria sau Slovenia, și acum și în România. Nutri-Score se poate aplica alimentelor care au informații nutriționale pe ambalaj. Cu toate acestea, nu poate fi utilizat pentru alimentele cu scopuri speciale (alimente pentru sugari și copii de vârstă mică, alimente destinate unui scop medical special) sau pentru produsele alimentare pentru care nu este obligatorie declarația nutrițională. Acestea din urmă includ produsele neprocesate precum fructele sau legumele proaspete, carnea crudă, mierea, verdețurile, condimentele sau amestecurile acestora, sarea, îndulcitorii, ceaiul, cafeaua, oțetul, guma de mestecat, alimentele artizanale furnizate direct de producător(3).

Danone România este lider de piaţă pe segmentul iaurturi. Compania are în portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din Bucureşti a produs local primele iaurturi în 1999.

Danone România face parte din compania Danone, activă în domeniile: produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, ape minerale îmbuteliate și nutriție specializată. Danone a făcut primul pas pe piaţă în Barcelona încă din 1919, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecţiile intestinale, care afectau în special copiii. Astăzi, compania îşi urmăreşte misiunea de a ajuta un număr cât mai mare de oameni să-şi construiască, să-şi menţină şi să-şi protejeze capitalul de sănătate, oferind produse sigure, gustoase şi de cea mai bună calitate, menite să fie alegeri sănătoase cu bună densitate nutriţională şi să adreseze nevoile diferitelor comunităţi. Cele mai cunoscute mărci Danone includ iaurturi cu fermenți specifici (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), mărci de răsfăţ (Danette, Fantasia), iaurt Danone simplu şi cu fructe (Danone Natural şi Delicios), celebra cremă de iaurt Cremosso, iaurturile bogate în proteină (Yo PRO) şi produsele pe bază de plante (Alpro).

Despre Danone

Danone România este lider de piaţă pe segmentul iaurturi. Compania are în portofoliu zeci de sortimente de produse, realizate în majoritate în fabrica din Bucureşti, cu lapte proaspăt colectat de la fermierii români. Fabrica Danone din Bucureşti a produs local primele iaurturi în 1999.

Danone România face parte din compania Danone, activă în domeniile: produse lactate proaspete, produse pe bază de plante, ape minerale îmbuteliate și nutriție specializată. Danone a făcut primul pas pe piaţă în Barcelona încă din 1919, când Isaac Carasso a început să vândă primele iaurturi în farmacii, ca un leac pentru infecţiile intestinale, care afectau în special copiii.

Astăzi, compania îşi urmăreşte misiunea de a ajuta un număr cât mai mare de oameni să-şi construiască, să-şi menţină şi să-şi protejeze capitalul de sănătate, oferind produse sigure, gustoase şi de cea mai bună calitate, menite să fie alegeri sănătoase cu bună densitate nutriţională şi să adreseze nevoile diferitelor comunităţi. Cele mai cunoscute mărci Danone includ iaurturi cu fermenți specifici (Activia, Actimel), produse pentru copii (Danonino, Disney), mărci de răsfăţ (Danette, Fantasia), iaurt Danone simplu şi cu fructe (Danone Natural şi Delicios), celebra cremă de iaurt Cremosso, iaurturile bogate în proteină (Yo PRO) şi produsele pe bază de plante (Alpro).

Despre Nutri-Score

Nutri-Score a fost dezvoltat de oameni de știință renumiți în domeniul nutriției și este în prezent schema de etichetare cu cea mai extinsă bază științifică.

Algoritmul Nutri-Score oferă puncte pentru fiecare element din tabelul nutrițional (calculul se realizează pentru 100 g sau ml), respectiv elemente care ar trebui limitate(energie, zaharuri, acizi grași saturați, sare) și elemente care ar trebui incurajate(proteine, fibre, fructe, legume, nuci,). Apoi se scad punctele pozitive din cele negative pentru a se afla valoarea nutrițională a unui produs.

Rolul Nutri-Score este de a indica valoarea nutrițională a produselor alimentare, corelată cu frecvența de consum, și nu de excludere a anumitor produse. Cu ajutorul Nutri-Score alimentația va fi mai echilibrată din punct de vedere nutritiv.

Studiile de piață au indicat faptul că, în comparație cu alte scheme de etichetare, Nutri-Score este cel mai bine înțeles de către consumatori și îi ajută în alegerea produselor alimentare. Comparativ cu alte scheme, Nutri-Score evaluează produsul alimentar ca întreg și nu doar componentele sale în mod particular. Schema Nutri-Score furnizează informații suplimentare privind valoarea nutritivă a produsului, fiind o sumarizare a informațiilor incluse pe etichetă și nu repetarea acestora în altă formă, ca în cazul altor scheme.

Referințe:

1 – Cifra 2019. S-a aplicat un factor de conversie pentru toate produsele care nu sunt consumate ca atare, ci „reconstituite”, de exemplu lapte praf, care trebuie adăugate în lapte etc.

* Se referă la campaniile plătite și neplătite dezvoltate de Danone cu intenția de a-și promova produsele către copiii cu vârsta sub 12 ani folosind TV, radio, scris, cinema, online (pe toate platformele digitale, inclusiv site-urile deținute de companie și compania- profiluri deținute de social media), DVD / CD-ROM, marketing direct, plasare de produse , jocuri interactive, marketing în aer liber, marketing mobil și SMS. Comunicările de marketing Danone sunt considerate a fi adresate copiilor cu vârsta sub 12 ani atunci când acestea reprezintă cel puțin 30% din audiență.