Din 2021, desfășurăm proiectul „Aduci la reciclat și ai de câștigat” alaturi de PENNY si TetraPak, în cadrul căruia se poate recicla orice ambalaj marca TetraPak, în magazilene PENNY din toată țara. Pentru fapta voastră bună vă premiem cu produse marca Activia de băut.
Inițiativa noastră își propune să devină un demers de conștientizare în rândul consumatorilor cu privire la importanța și impactul unui comportament responsabil față de mediul înconjurător, precum și o acțiune de educare cu privire la modul în care ambalajele se colectează și reciclează în mod corect. Acestea vor fi preluate, ca în fiecare an, de către societatea Vrancart, pentru reciclare și reciclate cu ajutorul Green Pack.
Pe parcursul celor trei ediții, am încurajat românii să fie atenți la ambalajele produselor pe care le achiziționează, să recunoască, în funcție de etichetare, care sunt acele ambalaje reciclabile, să le colecteze și să le aducă la punctele de reciclare din magazinele PENNY (golite de conținut, clătite și presate, în prealabil).
De fiecare dată am integrat și un premiu prin care cei ce reciclează sunt premiați cu produse Activia de băut. Anul acesta, oferim un iaurt de băut în mod gratuit pentru fiecare 5 ambalaje marca TetraPak aduse la casa de marcat din orice magazin PENNY din țară.
Întrucât ne-am propus să venim în ajutorul uneia dintre cele mai mari nevoi a României: colectarea separată, reciclarea și gestionarea deșeurilor. Totodată, cu această inițiativă, contribuim la 2 din cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă stabilite de ONU prin Agenda 2030, la care și România a aderat: Orașe și comunități durabile și Consum și producție responsabile.
Țara noastră se află pe locul 26 din cele 27 de ţări membre ale Uniunii Europene în ceea ce privește rata colectării și a reciclării deșeurilor municipale.
În acest sens, România își dorește să atingă nivelul de pregătire pentru a reutiliza și recicla 50% din numărul total al deșeurilor generate în următorii 25 de ani, iar noi suntem dornici să transformăm acest vis în realitate.
Ne bucurăm și de faptul că această inițiativă este încă un pas în față în respectarea demersurilor pentru sustenabilitate prin care ne propunem ca până în 2025, fiecare bucată de ambalaj Danone – de la capace la pahare de iaurt – să fie reutilizabilă, reciclabilă sau compostabilă. Totodată, proiectul „Aduci la reciclat și ai de câștigat” sprijină unul dintre cele mai importante obiective ale noastre: ca până în 2050 să devenim neutri în carbon pe întregul lanț valoric, de la fermele de unde colectăm laptele, până la unitățile care gestionează ambalajele odată ce produsele sunt consumate.
Suntem mândri de faptul că fiecare inițiativă este gândită astfel încât să aibă un ecou în sustenabilitatea mediului, societății sau economiei. Astfel, susținem producția locală de lapte și dezvoltarea antreprenoriatului românesc prin programul „O șansă pentru familia ta” dezvoltat la Zimnicea și investim continuu nu doar în tehnologie și cercetare, ci și în parteneriate de calitate, ce ne permit să extindem o afacere sustenabilă, care respectă mediul.
De peste 25 de ani, de când producem iaurturi în România, am căutat și implementat soluții de ambalare care să aibă un impact cât mai redus asupra mediului, iar cu ajutorul partenerilor de la Tetra Pak, am folosit carton certificat FSC, cu fibre de lemn din origini controlate, pentru produsele din gamele de băut, Danone și Activia. Ne face plăcere să fim prima organizație alături de care Tetra Pak implementează un astfel de proiect la nivel național. Una dintre cele mai mari schimbări în acest sens a fost în 2021 când am investit 4 milioane de euro într-o nouă linie de ambalare în fabrica din București, prin care am schimbat cu ambalajele Tetra Pak pentru iaurturile de băut.
Materialele din care sunt realizate, ambalajele marca TetraPak pot fi reciclate, în urma acestui proces fiind recuperate fibrele materiilor prime din care ambalajul este realizat. Acestea se reintroduc în circuitul economic, în vederea fabricării de noi produse. Noile ambalaje sunt realizate în proporție de 93% din materiale pe bază de plante și anume din trestie de zahăr, ceea ce contribuie la reducerea amprentei de carbon cu 45%. De asemenea, ambalajul are și certificare Bonsucro, care subliniază sursa sustenabilă a trestiei de zahăr.