În anul 2024 Danone România a sărbătorit 25 de ani de producție pe piața locală. Acest parcurs a fost definit de investiții constante, inovație continuă și preocupare pentru calitatea produselor, susținând permanent comunitățile în care activează. Aniversarea subliniază contribuția semnificativă a companiei la dezvoltarea economică și socială a României, rămânând fidelă misiunii de a aduce sănătate prin produsele sale consumatorilor.
Povestea Danone în România a început în 1996, odată cu preluarea și modernizarea fabricii de lactate Miorița din București. În 1999, Danone și-a consolidat prezența pe piața locală prin introducerea primelor iaurturi produse în fabrica din București – „Natural”, „Delicios” şi „Natural de băut, primele două mărci fiind și astăzi prezente pe piața locală.
Pe parcursul celor 25 de ani, Danone România a investit milioane de euro în modernizarea și extinderea capacităților de producție ale fabricii din București, transformând-o într-un centru european de producție locală, exportând în 14 țări: Moldova, Serbia, Croația, Ungaria, Grecia, Bulgaria, Cehia, Spania, Franța, Belgia, Marea Britanie, Italia, Slovacia și Polonia. Investițiile constante au transformat fabrica din București în cea mai performantă unitate Danone din Europa, cu o capacitate de producție de 75.000 de tone de iaurt anual.
Zilnic, fabrica produce 1 milion de iaurturi cu lapte românesc de la gospodari și fermieri români. Producem la noi: Actvia, Casa Buna, Cremosso, Danone, Danonino, Delicios și YoPRO.
Pentru sănătate: Danone România continuă să diversifice portofoliul de produse. Oferim consumatorilor o selecție variată de iaurturi cremoase, bogate în proteine, cum ar fi YoPRO, ideal pentru sportivi, și alternative nutritive pe bază de plante sub marca Alpro, pentru a răspunde cerințelor diversificate ale unui stil de viață modern. Concentrându-ne pe beneficiile sănătății digestive, produsele din gama Activia evidențiază promisiunea noastră de a îmbunătăți constant bunăstarea consumatorilor.
Impact social – Prin programul socio-economic „O șansă pentru familia ta”, inițiat în 2012, în parteneriat cu Fundația Heifer și Polaris, Danone România a investit 7 milioane de euro pentru a sprijini gospodarii locali și pentru a stimula antreprenoriatul. Laptele folosit este 100% lapte românesc achiziționat de la cei 220 de gospodari din Zimnicea și de la cele 20 de ferme locale.
Danone România a obținut certificarea B Corp în cadrul grupului regional al Europei Centrale și de Est din care România face parte alături de Bulgaria, Ungaria, Cehia și Slovacia. Danone România se alătură astfel mișcării sociale pentru sustenabilitate ce aduce împreună peste 6.000 de companii, în peste 80 de țări și 150 de industrii ce îndeplinesc standarde riguroase de performanță socială și de mediu, transparență și responsabilitate.