Danone în lume. Danone în România.

120+

țări de pe glob

100.000

angajați

25,3 mld. €

vânzări în 2019

81%

ambalaje reciclabile

Suntem compania numărul 1 în lume la vânzările de produse lactate proaspete și pe bază de plante și suntem liderii pieței de nutriție specializată medicală în Europa.

Produsele Danone (lactate proaspete, produse pe baza de plante,  nutriție pentru copii, apă minerală îmbuteliată și nutriție medicală) se găsesc în mai mult de 120 de țări de pe glob și avem peste 100.000 de angajați în 55 de țări. În 2019, vânzările noastre au fost de 25,3 miliarde de euro. 81% dintre ambalajele noastre sunt reciclabile, iar 51% dintre directorii și managerii noștri sunt femei.

Aceste cifre reflectă doar o mică partea din întreaga activitate a companiei și valorile după care ne conducem afacerea.

Modelul nostru de business este unul echilibrat, profitabil și sustenabil. Urmărim cu consecvență îndeplinirea obiectivelor noastre economice, dar și sociale.

Implicarea socială este mai mult decât o obligație morală a companiei, este un element central al modelului nostru de business, care se reflectă într-o serie de inițiative care definesc Danone ca pe o afacere inteligentă, constructivă, responsabilă, care se implică.

La Danone, credem că ceea ce facem, ca și modul în care o facem sunt la fel de importante. De aceea, am creat politici responsabile și sustenabile care funcționează de-a lungul întregului nostru lanț de fabricație și distribuție și sunt parte integrantă a strategiei noastre de business. Suntem membri în forumul AIM Progress și în Consumer Goods Forum (GFG) și am fundamentat programul RESPECT în jurul clauzelor sociale de mediu și etice pe care le-am inclus în toate contractele noastre.

One Planet. One Health

One Planet. One Health ne reflectă viziunea și crezul: că sănătatea oamenilor și cea a planetei sunt interconectate. Îndemnăm și susținem oamenii să adopte obiceiuri echilibrtee alimentare și de viață.

Inițiativele noastre sociale sunt derulate prin intermediul celor 3 fundații: The Danone Ecosystem Fund, Danone Communities și Livelihoods Funds – a căror misiune este să găsească soluții la provocările cu care se confruntă planeta (sărăcie, degradarea mediului, schimarea climatică, accesul la apă) și să genereze modele inovative de business mai incluzive și având un mai puternic impact social.

Danone în România

În România, am scris istoria brandului Danone din 1999. Suntem lideri locali pe piața de lactate proaspete, oferim produse pe bază de plante pentru consumatorii vegetarieni, prin brandul Alpro și, prin divizia noastră de hrană specializată, Nutricia, oferim soluții nutriționale bazate pe știință și cercetare. Nutricia România parte a grupului Danone, deține brandurile Aptamil și Milupa.

Am produs primele iaurturi Danone în România în 1999, după preluarea și retehnologizarea vechii fabrici de lactate Miorița din București, care a fost salvată astfel de la desființare.

Am început cu o echipă de 21 de angajați. Astăzi, avem peste 400. Producem iaurturi în fabrica noastră din București, cu lapte proaspăt, colectat de la fermierii români, și distribuim zilnic peste 1 milion de iaurturi. Suntem lideri de piață pentru lactatele proaspete (iaurturi și deserturi pe bază de lapte) și ne mândrim cu faptul că unul din 2 iaurturi consumate de români este un produs Danone

Investim constant în susţinerea producţiei locale de lapte prin diferite programe și dezvoltăm o relație de tip câștig-câștig cu fermierii cu care colaborăm.

În ultimii 8 ani am investit peste 4 milioane de euro în programul O șansă pentru familia ta, prin care susținem familiile din medii defavorizate să se dezvolte ca producători locali de lapte de calitate și să construiască afaceri sustenabile. Numărul micilor fermieri a crescut cu peste 20%, de la 140 de gospodari în 2019, la peste 180 în 2020.

La Danone România avem deja o îndelungată experiență și în desfășuarea de programe pentru dezvoltare durabilă și protecția mediului și căutăm constant noi soluții pentru diminuarea impactului pe care îl avem asupra planetei.

-30%

 emisii C02

Între 2008-2012 am redus cu 30% amprenta de carbon (emisiile de CO2 create în timpul producției, ambalării și transportării produselor noastre de la fabrica din București la magazinele din toată țara).

-20% 

 material

Am dezvoltat o tehnologie nouă pentru un plastic cu densitate scăzută, prin care am redus cu 20% cantitatea de material utilizat pentru paharele de iaurt.

-28% 

consum energie


Am redus consumul de energie în fabrică cu 28% în ultimii 4 ani 

În secțiunea Danone se implică vezi mai multe despre programele pe care le-am dezvoltat și cauzele pe care le susținem, ca parte integrantă a filosofiei noastre de afaceri.