Cum am făcut istorie?

Iaurt nu este primul cuvânt pe care-l asociezi cu Barcelona. Gaudi (cu ale lui Sagrada Familia, Casa Batlló și La Pedrera) ți-ar veni, probabil, mai repede în minte. Iar papilele gustative te-ar îndruma, mai degrabă, către paella și sangria. Pe nedrept, am spune, căci niciuna dintre ele nu-și are originea în Barcelona. Iaurtul Danone, în schimb, acolo s-a născut.

Acum mai bine de 100 ani, acolo a produs Isaac Carasso primul iaurt Danone, ca soluție la problemele intestinale de care fiul său, ca mulți alți copii ai Barcelonei, suferea.

Născut în Salonic, Carasso nu era străin de iaurt, un aliment tradițional la vremea aceea în Grecia și Orientul Mijlociu.

Inspirat de munca de cercetare a microbiologului rus Élie Metchnikoff, legată de beneficiile bacililor lactici dezvoltați natural în iaurt și lapte acru, pentru sănătate, și folosind culturile dezvoltate de Institutul Pasteur din Paris, Isaac Carasso începe să producă iaurtul căruia îi dă numele fiului său – Danon (micul Daniel, în catalană).

1919

Iaurtul Danone se vinde deja în farmacii. E un produs simplu, menit să îmbunătățească starea de sănătate și derivat dintr-un vechi proces natural cunoscut omenirii: fermentarea. Nu trece mult până ce iaurtul Danone este recomandat de către Colegiul Medicilor din Barcelona. 10 ani mai târziu, însuși „micul Daniel”, care inspirase creația tatălui său, se alătură afacerii familiei. Formarea lui în bacteriologie la Institutul Pasteur și succesul afacerii tatălui său în Spania sunt ingredientele care propulsează brandul Danone în Franța, unde iaurtul este poziționat nu doar ca un produs sănătos, ci și ca un desert delicios.

1937

Danone lansează primul iaurt cu fructe – Dany. Francezii îl adoră.

1942

Americanii nu se lasă cuceriți de Danone la fel de ușor. Ajuns peste Atlantic în 1942, Daniel Carasso se stabilește la New York, unde descoperă că americanii sunt străini de gustul natural acrișor al iaurtului. Daniel înțelege, inovează și produce Dannon – același iaurt natural, cu un strat adăugat de delicios gem de căpșuni. Funcționează, iar brandul se dezvoltă rapid! După război, în plină epocă industrială și de creștere, Daniel se întoarce în Europa. Danone se extinde. Iaurtul, acest produs simplu, se bucură de un succes din ce în ce mai mare, pe măsură ce noi gusturi și arome sunt lansate.

1972

Este anul în care ambiția lui Daniel Carraso și viziunea lui Antoine Riboud se întâlnesc. Carraso este CEO al Gervais-Danone, Riboud președintele BSN – o companie-lider în Franța, pe piața berii, apelor minerale și alimentației pentru copii.

1996

Antoine Riboud transferă conducerea fiului său, Franck Riboud, care începe un proces strategic de dezvoltare: compania crește prin achiziții și își extinde cota de piață. În același an, se lansează Danone România, filială a Grupului Danone, prin achiziționarea unei foste fabrici de lactate din București.

1999

Compania vinde deja în magazine primul lot de iaurt fabricat în România.

2001

Danone România devine lider de piață, la mai puțin de 1 an și jumătate de la lansarea primelor produse în magazine!
Astăzi, producem zilnic în România peste 1 milion de iaurturi, cu lapte românesc, colectat de la fermieri și gospodari români. Iar unul din două iaurturi cumpărate de români poartă numele Danone.
Vremurile se schimbă, gusturile la fel. Dar misiunea Danone rămâne aceeași, de acum 101 ani, de când Isaac Carraso a produs primul iaurt pentru băiețelul său: să aducem sănătate prin alimentație unui număr cât mai mare de oameni!

2006

Se lansează programul Spre Vest, menit să sprijine dezvoltarea fermelor românești și a producției locale de lapte de calitate. Vezi aici mai multe despre parteneriatul nostru cu fermierii și gospodarii români.

2007

Danone achiziționează Royal Numico (brandul Nutricia de astăzi).

2010

Cupa Națiunilor Danone devine Cupa Hagi Danone, după parteneriatul încheiat cu Gică Hagi pentru susținerea tinerelor talente. Legendarul fotbalist devine ambasadorul pentru România al competiției și eroul celor peste 30.000 de copii care au participat până acum la jocurile Cupei, în România.

2012

Lansăm în România programul O șansă pentru familia ta pentru comunitățile de mici fermieri din zonele cu potențial de dezvoltare redus, încurajându-i să se asocieze pentru a avea pe termen lung afaceri profitabile, prin producția de lapte de bună calitate. 370 de juninci rasa Holstein sunt donate gospodarilor, care sunt instruiți să le îngrijească și să le mulgă corect, iar acești donează la rândul lor, prima vițică născută unei alte familii.

2015

Paharul KISS (Keep It Simple & Safe) este lansat. Noua tehnologie și noul pahar de iaurt sunt brevetate de Danone, iar România este prima țară din estul Europei în care compania implementează această inovație.

2016

Alpro se alătură familei Danone. Delicioasele și sănătoasele produse Alpro pe bază de plante intră rapid în preferințele românilor.

2017

În 2017, Danone dezvăluie un nou logo și primul motto al companiei: One Planet. One Health. Acesta reflectă viziunea companiei, aceea că sănătatea oamenilor și a planetei sunt interconectate. One Planet. One Health reprezintă totodată un îndemn pentru public și partenerii companiei să se alăture unei revoluții nutriționale care are scopul de a adopta obiceiuri alimentare mai sănătoase pentru noi și pentru planetă.

2019

Este anul unei duble aniversări: se împlinesc 100 de ani de când primul iaurt Danone ajungea pe rafturile farmaciilor din Barcelona și 20 de ani de când Danone România produce iaurturi în fabrica din București.

2024

Danone România aniversează 25 de ani de producție locală, investiții și impact social. Acest parcurs a fost definit de investiții constante, inovație continuă și preocupare pentru calitatea produselor, susținând permanent comunitățile în care Danone activează. Aniversarea subliniază contribuția semnificativă a companiei la dezvoltarea economică și socială a României, rămânând fidelă misiunii de a aduce sănătate prin produsele sale consumatorilor.