Danone România investește 4 milioane de euro într-o nouă linie de ambalare în fabrica din București și introduce un nou tip de ambalaj produs majoritar din materiale pe bază de plante

Cu o investiție de 4 milioane de euro, Danone România a inaugurat o nouă linie de ambalare în fabrica sa din București, prin care schimbă ambalajele Tetra Pak pentru iaurturile de băut din gamele Danone și Activia. Noile ambalaje vor fi realizate în proporție de 93% din materiale pe bază de plante și anume din trestie de zahăr, ceea ce contribuie la reducerea amprentei de carbon a acestor produse cu 45%. Demersul se aliniază strategiei de sustenablitate a companiei, care vizează inițiative de lungă durată pentru susținerea mediului înconjurător.

Danone este primul partener din România alături de care compania Tetra Pak implementează un astfel de proiect la nivel local, în categoria de ambalaje sustenabile pentru iaurturi de băut. Datorită modului în care este produs, materialul contribuie la diminuarea impactului asupra mediului, prin reducerea amprentei de carbon a fiecărui ambalaj de iaurt cu 45%, lucru atestat și prin certificarea Carbon Trust. De asemenea, acesta are și certificare Bonsucro, care atestă sursa sustenabilă a trestiei de zahăr.

„Pentru Danone, misiunea de a asigura sănătate prin alimente este dublată de aceea de a avea grijă de planeta noastră și de resursele naturale. Astfel, suntem constant preocupați de sustenabilitatea produselor noastre, iar acest lucru se reflectă deopotrivă în calitatea iaurtului, precum și la nivelul de ambalaje. În ultimii 20 de ani, de când producem iaurturi în România, am căutat și implementat soluții de ambalare care să aibă un impact cât mai redus asupra mediului, iar cu ajutorul partenerilor de la Tetra Pak, am folosit până în prezent carton certificat FSC, cu fibre de lemn din origini controlate, pentru produsele din gamele noastre de băut, Danone și Activia. Ne-am propus să ținem pasul cu soluțiile moderne de ambalare care reușesc să aibă o amprentă mai scăzută asupra mediului, astfel că, investiția pe care am realizat-o este o acțiune concretă pentru atingerea obiectivelor noastre de a fi cât mai responsabili, în tot ceea ce facem”, declară Cătălin Manoli, Director Fabrica Danone România.

Odată cu această investiție, ambalajele celor două game vor beneficia și de un nou design al recipientului, la nivel de formă și grafică. Danone a implementat și o schimbare importantă care îmbunătățește experiența consumatorilor, prin introducerea formatului One Step Opening, care elimină capacul intermediar, ceea ce facilitează o deschidere mai ușoară a recipientului, păstrând 100% calitatea produsului din interior. Gamele de iaurturi de băut Danone și Activia în noile ambalaje sunt deja disponibile în magazine.