Politica noastră pentru marketing-ul responsabil pentru copii.

Politica noastră pentru marketing-ul responsabil pentru copii.
Abordarea noastră

În calitate de lider în industria alimentară, credem că avem un rol important de jucat în a influența, în mod pozitiv, sănătatea publică și nutriția prin portofoliul nostru larg de produse. De aceea, credem că serviciile și comunicarea noastră ar trebui să ajute la educarea consumatorilor cu privire la importanța unei diete echilibrate ca parte a unui stil de viață echilibrat, dar și să furnizăm informații relevante profesioniștilor din domeniul sănătății cu privire la importanța unei alimentații adecvate tuturor vârstelor.

La Danone ne-am asumat publicitatea etică și responsabilă în conformitate cu „Codul Camerei de Comerț Internațional pentru comercializarea alimentelor și băuturilor”, dar și standardele locale și regionale. Abordarea Danone cu privire la marketing-ul responsabil include atât comunicările plătite, cât și cele neplătite, dar în special toate materialele utilizate pentru promovarea brandurilor sau produselor către consumatori.

La Danone ne-am angajat că toate comunicările care au ca scop marketing-ul sunt legale, decente, oneste și veridice, cu afirmații care au o baza științifică solidă. Mai precis:

 

• Oferim informații nutriționale care permit consumatorilor și specialiștilor să facă alegeri dietetice în cunoștință de cauză.
• Punem accentul pe informațiile practice, ușor de utilizat, pentru a sprijinii consumatorii să construiască diete echilibrate pentru ei, cât și pentru familiile lor.
• Ne asigurăm că informațiile noastre despre beneficiile produsului sunt veridice și vorbesc într-un limbaj accesibil pentru toți consumatorii.
• De asemenea, lucrăm prin organismele abilitate din industrie, cum ar fi Federația Mondială a Agențiilor de Publicitate și Camera Internațională de Comerț, pentru a susține dezvoltarea principiilor generale în acest domeniu și pentru a integra aceste norme în întreaga lume.

Principiile noastre globale

• Danone se angajează să încurajeze în primul rând promovarea produselor sănătoase prin alocarea cheltuielilor sale de marketing.
• 90% [1] din volumele de vânzări ale companiei sunt din categoriile cu produse sănătoase, majoritatea cheltuielilor noastre de marketing sunt destinate promovării produselor sănătoase. Mai mult, datorită Nutrition Commitments(regulament intern), ne așteptăm ca la nivel global cheltuielile noastre de marketing pentru produsele sănătoase și pentru alternativele mai sănătoase să crească în următorii ani.
• Suntem pe deplin conștienți de prevalența bolilor cronice legate de dietă și stilul de viață, de aceea prin politica și principiile noastre evităm orice fel de mesaj care ar putea încuraja consumul excesiv al oricăruia dintre produsele noastre sau căutarea unor stiluri de viață nesănătoase. Întotdeauna produsele noastre sunt prezentate în contextul unei diete echilibrate.
• De asemenea, nu folosim modele sau actori foarte slabi în publicitatea noastră pentru a ne asigura că nu promovăm suplețea într-o manieră nesănătoasă.
• Danone promovează diversitatea în publicitatea sa.

 

Marketing-ul pentru copii

• La Danone credem cu tărie că este crucial să îi încurajăm pe copii să se bucure de o dietă echilibrată și de un stil de viață activ de la o vârstă fragedă, pentru că obiceiurile să fie susținute până la maturitate.
• Campaniile de Marketing Danone sunt conforme cu toate legile și normele aplicabile care reglementează marketingul către copii.
• Danone este unul dintre semnatarii promisiunilor regionale și aplică, de asemenea, principiile angajamentului global al companiei ( Danone Pledge Nutrition, regulament intern) privind comercializarea produselor destinate copiilor din decembrie 2019.
• Campaniile de marketing* adresate copiilor cu vârsta sub 12 ani pot fi destinate numai produselor care îndeplinesc Angajamentul Regional al Criteriilor Nutriționale.

Concret, Danone aplică următoarele reguli

1. Personaje licențiate, vedete, influenceri și premii
Utilizarea personajelor licențiate, vedete, influenceri și premii care sunt destinate copiilor cu vârstă sub 12 ani se folosesc numai în cazul produselor care îndeplinesc criteriile din Danone Pledge Nutrition (regulament intern).

2. Ambalare, punct de vânzare
Utilizarea personajelor licențiate, vedete, influenceri și premii în comunicarea de marketing pe ambalaje și la punctul de vânzare numai în cazul produselor care îndeplinesc criteriile din Danone Pledge Nutrition (regulament intern).

3. Școli și locuri destinate copiilor
Nu există campanii de marketing pentru produse în școlile primare și generale și în apropierea acestora. Participarea numai la programe educaționale destinate copiilor cu vârsta sub 12 ani și distribuirea de mostre de produse numai acolo unde este solicitată în mod specific sau este convenită cu administrația școlii în scop educativ.
Utilizarea în campaniile de marketing a produselor sau a mostrelor de produse în centre de îngrijire a copiilor și servicii pentru familie se face numai cu produse care respectă criteriile Danone Pledge Nutrition (regulament intern) și în consultanță cu managementul instituției.

Referinte:

 

1 – Cifra 2019. S-a aplicat un factor de conversie pentru toate produsele care nu sunt consumate ca atare, ci „reconstituite”, de exemplu lapte praf, care trebuie adăugate în lapte etc.

* Se referă la campaniile plătite și neplătite dezvoltate de Danone cu intenția de a-și promova produsele către copiii cu vârsta sub 12 ani folosind TV, radio, scris, cinema, online (pe toate platformele digitale, inclusiv site-urile deținute de companie și compania- profiluri deținute de social media), DVD / CD-ROM, marketing direct, plasare de produse , jocuri interactive, marketing în aer liber, marketing mobil și SMS. Comunicările de marketing Danone sunt considerate a fi adresate copiilor cu vârsta sub 12 ani atunci când acestea reprezintă cel puțin 30% din audiență.