Responsabilitatea socio-economică

“Responsabilitatea unei companii nu se termină la poarta fabricii sau la ușa biroului. Activitățile influențează calitatea vieții fiecărui cetățean. Există un singur Pământ. Trăim o singură dată.”- a spus Antoine Riboud, fostul CEO Danone, în cadrul discursului sau de la Marseille în 1972. Aceste cuvinte au stabilit misiunea Danone pe termen lung, iar anul acesta marchează 50 de ani de la acest eveniment.

La acea perioadă, Antoine Riboud a pus bazele unei idei, aceea că, în calitate de producători, companiile trebuie să fie responsabile nu numai pentru produsele lor, ci și pentru impactul lor asupra sănătății și planetei. De atunci, aceasta a fost misiunea definitorie a companiei Danone: prin toate inovatiile sale compania să aducă sănătate în viața oamenilor prin produsele sale, asigurându-se totodată că producția și ambalajul lor
sunt orientate către un viitor mai sustenabil.

Povestea noastră de 100 de ani este cea a unei companii construite pe o misiune dedicată sănătății. Prin produsele noastre, prin cercetarea noastră științifică, prin acțiunile locale ale brandurilor noastre, prin unirea forțelor cu partenerii, ajutăm oamenii să se dezvolte, să-și hrănească și să-și mențină sănătatea, în timp ce lucrăm astăzi la soluțiile de mâine, de-a lungul lanțului alimentar. De la prima etapă a vieții și în primele 3.000 de zile pentru a sprijini dezvoltarea sănătoasă a copiilor, dar și de-a lungul vieții unui adult, prin produse sănătoase și prin încurajarea alegerilor alimentare mai sănătoase, cu soluții dedicate persoanelor vulnerabile, prin nutriția medicală.

Dacă anul 1972 a fost un punct de cotitură pentru compania globală, anul 1999 a fost unul definitoriu pentru Danone Romania: pe de o parte, retehnologizarea vechii fabrici Miorița este finalizată și, în luna mai a anului 1999, este realizată prima tranșă de iaurt. Coincidență sau nu, tot în 1999, Milupa este primul brand din gama Nutricia care intră pe piața din România, la momentul respectiv printr-un distribuitor (8 ani mai târziu Nutricia
avea să intre în familia Danone).

Anul 1999 rămâne definitoriu pentru istoria Danone Romania și pentru startul în dezvoltarea producției romanești de lapte prin parteneriate strategice cu fermieri români deoarece, pentru noi, este esențial ca laptele să fie de cea mai bună calitate.